Zapisanie do PPK jest dla wielu pracowników korzystne. Jednak dzięki autozapisowi do systemu, duża część z osób zatrudnionych na umowie o pracę nie zdaje sobie sprawy z faktu, że zostali niejako wciągnięci do systemu bez swojej wiedzy. Aby to zweryfikować, warto skorzystać ze specjalnej strony internetowej, dzięki której możemy również dokonać analiz innych wpłat, jakie zostały zrealizowane przez pracodawcę. Zatem w jaki sposób możemy to zrobić?
Dla osób chcących zweryfikować czy pracodawca dokonuje wpłat do PPK istnieje specjalna strona internetowa
Na stronie https://rachunek.mojeppk.pl/auth/login możemy sprawdzić wszystkie szczegóły naszego uczestnictwa w Pracowniczych Planach Kapitałowych. Możemy zalogować się na nią także za pośrednictwem profilu zaufanego. Jeżeli jednak chcemy założyć konto w serwisie, ważne jest, abyśmy znali NIP pracodawcy i nazwę instytucji finansowej. Będziemy zobowiązani także do podania kwoty ostatniej wpłaty.
W serwisie mamy możliwość sprawdzenia wartości zgromadzonych w PPK środków
Czasami zdarza się tak, że mamy kilka rachunków PPK. Taka sytuacja może zaistnieć np. wtedy, gdy jesteśmy zatrudnieni w kilku firmach. W takim wypadku oszczędzanie odbywa się na podstawie odrębnych rachunków, do których będziemy mieć dostęp do nich w systemie mojeppk.pl.
Warto wspomnieć, iż w każdej chwili mamy możliwość połączenia rachunków PPK ze sobą. Jest to opcja dla osób, które chcą bardziej panować nad oszczędnościami. Aby to zrobić, trzeba dokonać transferu środków pomiędzy rachunkami PPK.
Dane i treści zawarte w mojeppk.pl mają charakter informacyjny. Oznacza to, że w razie wszelkich wątpliwości musimy kontaktować się z pracodawcą lub instytucją finansową
Może się zdarzyć, że pracownik, wiedząc w jakiej instytucji ma rachunek, mimo to nie znalazł go w systemie. W takim wypadku musi on wyjaśnić sprawę z pracodawcą. Takie same działania musi on podjąć wtedy, gdy chce wypłacić środki z PPK na przykład na pokrycie kosztów leczenia chorego członka rodziny.
Pracownicy, którzy zostali zapisani do PPK w sposób automatyczny, powinni zwrócić uwagę na swoje konto w serwisie mojeppk.pl
Przypomnijmy, że autozapis do PPK (raz na cztery lata) dotyczy osób, które znajdują się w przedziale wiekowym 18-55 lat. Zapisanie automatyczne do PPK jest wykonywane wtedy, gdy pracownik nie złoży deklaracji o rezygnacji z uczestnictwa w programie. Zasada ta nie dotyczy osób, które są w wieku 55-70 lat. Tacy pracownicy są zapisywani do PPK na podstawie wniosku, złożonego na ręce pracodawcy. Do ostatniej grupy wiekowej należą osoby, które ukończyły 70 lat, a więc nie mogą być zapisane do PPK.