InPost umożliwił użytkownikom serwisu OLX nadawanie przesyłek bez drukowania etykiety. Udostępnienie takiej możliwości innemu partnerowi biznesowemu stanowi poważny krok w rozwoju wiodącego polskiego operatora. Do tej pory przesyłka bez etykiety w InPost była zarezerwowana dla użytkowników aplikacji InPost Mobile.
Wysyłanie przesyłek bez konieczności drukowania etykiety za pomocą Paczkomatów jest proste i intuicyjne
Z dniem 6 czerwca użytkownicy serwisu ogłoszeniowego OLX mogą skorzystać z nowej możliwości przygotowanej przez InPost. Chodzi o nadawanie przesyłek bez konieczności drukowania etykiety adresowej. Pozwala to uniknąć uciążliwej i potencjalnie problematycznej czynności. Tym samym znacząco zwiększa się wygoda prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem OLX.
Przesyłka bez etykiety dostępna w popularnym serwisie ogłoszeniowym to rezultat współpracy pomiędzy InPost i OLX. Jej wprowadzenia zapowiadano już jakiś czas temu, przy okazji wdrażania zmian w regulaminie OLX. Zamysł kryjący się za jej wdrożeniem w serwisie przedstawia Agnieszka Dąbrowska, Dyrektor Rozwoju Produktu OLX.
Chcemy dostarczać naszym użytkownikom bezproblemowe i wygodne rozwiązania Możliwość nadania paczki bez konieczności generowania i drukowania etykiety jest przykładem takich działań, które możemy realizować dzięki naszej udanej współpracy z InPost
Skorzystać z takiego rozwiązania mogą ci sprzedający, którzy nadają przesyłkę za pomocą Paczkomatu. Sam proces rzeczywiście jest bardzo prosty i intuicyjny. Zaczyna się od wystawienia w serwisie danego przedmiotu i zaznaczenia opcji „Przesyłki OLX”. Sprzedający wybiera wówczas InPost jako przewoźnika mającego obsłużyć przesyłkę.
W momencie zakupu towaru przez kupującego następuje potwierdzenie sprzedaży i wybór nadania bez etykiety. Sprzedawca odbiera w aplikacji InPost Mobile lub droga mailową dziewięciocyfrowy kod QR. Potem wystarczy ten kod wpisać lub zeskanować. Otworzą się drzwi właściwej skrytki, do której należy włożyć towar i zamknąć je za sobą. To wszystko, co musi zrobić sprzedający, by nadać przesyłkę.
Przesyłka bez etykiety w InPost do tej pory była dostępna tylko dla użytkowników aplikacji InPost Mobile
Przesyłka bez etykiety w OLX to duży krok także dla InPost. Być może nawet większy niż dla serwisu ogłoszeniowego. OLX jest bowiem pierwszym partnerem biznesowym, któremu InPost umożliwił taką możliwość. To początek szerszego planu ekspansji firmy w kierunku konsumenckiej części branży ecommerce. Wyjaśnia to szerzej Michał Lis, Dyrektor Sprzedaży Krajowej w InPost.
InPost po raz pierwszy udostępnia klientowi biznesowemu możliwość nadawania bez etykiety. Takie rozwiązanie było dotychczas dostępne tylko dla klientów detalicznych InPost – od teraz, zaczynając od OLX, przenosimy je do konsumenckiego ecommerce. Zmiana ta znacznie ułatwia nadawanie przesyłek w Paczkomatach InPostu. Od teraz wystarczy na czytniku Paczkomatu zeskanować QR kod z aplikacji InPost lub na ekranie wpisać kod nadania i skrytka otworzy się automatycznie. Resztą, czyli drukiem etykiety i transportem paczki do odbiorcy zajmie się InPost
Możemy się więc spodziewać, że w przesyłka bez etykiety w InPost zawita także do innych serwisów. W grę wchodzą nie tylko portale typu marketplace, jak chociażby Allegro, ale także zwykłe sklepy internetowe. Byłaby to kolejna zmiana jakościowa w polskim ecommerce, po prostu ułatwiająca prowadzenie handlu w Sieci. Pozostaje więc trzymać kciuki za sukces nowej funkcjonalności na OLX, nawet jeśli sami nie korzystamy z tego portalu.