Dwie duże sieci wprowadzają jednego dnia podobne promocje: proponują zakup kota w worku. Zapewniają natomiast, że będzie to bardzo atrakcyjny kot. Wygląda na to, że jesteśmy świadkami narodzin ciekawego trendu nad Wisłą.
Miejsce akcji to wybrane markety sieci Carrefour i Auchan. Czas: piątek 12 kwietnia. Scenariusz w obu punktach podobny.
Carrefour wprowadza w wybranych 20 marketach „koszyk niespodziankę”. Auchan z kolei w 70 sklepach będzie miał „tajemniczy wózek”. W obu przypadkach klienci nie będą wiedzieli, co tak naprawdę kupują.
Czym jest tajemniczy koszyk?
Carrefour będzie sprzedawał starannie owinięte folią koszyki. W środku mają się znaleźć produkty z kategorii non-food (drobne, AGD, RTV czy zabawki) o wartości 600 zł do 1,5 tys. zł. Taki koszyk będzie kosztował 150 zł – więc można mówić o świetnej okazji. Haczyk jest taki, że nie wiemy, co nam się trafi. Takie jajko z niespodzianką dla dorosłych.
Gdy Carrefour ogłosił promocję, szybko podobną akcję ogłosił popularny w Polsce i w Rosji Auchan. Promocja tej sieci nazywa się „Tajemniczy wózek”. Ale polega właściwie na tym samym, co pomysł konkurencji.
„7000 koszyków niespodzianek o zróżnicowanej wartości pojawi się w piątek 12 kwietnia we wszystkich 70 hipermarketach sieci. Każdy z koszyków będzie zawierał wybór różnorodnych artykułów przemysłowych, za które klienci zapłacą zaledwie 1/3 ich ceny” – przekazało biuro prasowe Auchan. Sieć przekonuje, że wprowadzono pilotaż tej promocji w Płocku, udało się zainteresować klientów, więc czas na całą Polskę.
Nie jest rzecz jasna przypadkiem, że akcje wprowadzają sieci z Francji. W tym kraju podobne promocje odniosły całkiem spory sukces. Polacy – jak wiadomo – promocje uwielbiają, więc i u nas pewnie się to sprawdzi. A sieci będą mogły dzięki temu ściągnąć tłumy do sklepów, a do tego jeszcze pewnie pozbyć się zalegającego w magazynach sprzętu RTV czy AGD.
Carrefour już ogłasza, że „sieć planuje cykliczne organizowanie tego typu akcji w swoich sklepach, rozszerzając asortyment o kolejne kategorie produktowe”. „Akcja Tajemniczy wózek wejdzie na stałe do kalendarza działań promocyjnych Auchan Polska – o kolejnych jej edycjach sieć będzie na bieżąco informować w materiałach promocyjnych i reklamach” – podaje z kolei Auchan.
Jeśli więc chodzi o promocje, Lidl czy Biedronka też mogą się czegoś nauczyć od Francuzów.