- Home -
- Zakupy -
- Dwie duże sieci sklepów wprowadzają "tajemnicze koszyki". Klienci będą mogli kupić towar za ułamek ceny
Dwie duże sieci wprowadzają jednego dnia podobne promocje: proponują zakup kota w worku. Zapewniają natomiast, że będzie to bardzo atrakcyjny kot. Wygląda na to, że jesteśmy świadkami narodzin ciekawego trendu nad Wisłą.

Miejsce akcji to wybrane markety sieci Carrefour i Auchan. Czas: piątek 12 kwietnia. Scenariusz w obu punktach podobny.
Carrefour wprowadza w wybranych 20 marketach "koszyk niespodziankę". Auchan z kolei w 70 sklepach będzie miał "tajemniczy wózek". W obu przypadkach klienci nie będą wiedzieli, co tak naprawdę kupują.
Czym jest tajemniczy koszyk?
Carrefour będzie sprzedawał starannie owinięte folią koszyki. W środku mają się znaleźć produkty z kategorii non-food (drobne, AGD, RTV czy zabawki) o wartości 600 zł do 1,5 tys. zł. Taki koszyk będzie kosztował 150 zł - więc można mówić o świetnej okazji. Haczyk jest taki, że nie wiemy, co nam się trafi. Takie jajko z niespodzianką dla dorosłych.
Gdy Carrefour ogłosił promocję, szybko podobną akcję ogłosił popularny w Polsce i w Rosji Auchan. Promocja tej sieci nazywa się "Tajemniczy wózek". Ale polega właściwie na tym samym, co pomysł konkurencji.
"7000 koszyków niespodzianek o zróżnicowanej wartości pojawi się w piątek 12 kwietnia we wszystkich 70 hipermarketach sieci. Każdy z koszyków będzie zawierał wybór różnorodnych artykułów przemysłowych, za które klienci zapłacą zaledwie 1/3 ich ceny" - przekazało biuro prasowe Auchan. Sieć przekonuje, że wprowadzono pilotaż tej promocji w Płocku, udało się zainteresować klientów, więc czas na całą Polskę.
Nie jest rzecz jasna przypadkiem, że akcje wprowadzają sieci z Francji. W tym kraju podobne promocje odniosły całkiem spory sukces. Polacy - jak wiadomo - promocje uwielbiają, więc i u nas pewnie się to sprawdzi. A sieci będą mogły dzięki temu ściągnąć tłumy do sklepów, a do tego jeszcze pewnie pozbyć się zalegającego w magazynach sprzętu RTV czy AGD.
Carrefour już ogłasza, że "sieć planuje cykliczne organizowanie tego typu akcji w swoich sklepach, rozszerzając asortyment o kolejne kategorie produktowe". "Akcja Tajemniczy wózek wejdzie na stałe do kalendarza działań promocyjnych Auchan Polska – o kolejnych jej edycjach sieć będzie na bieżąco informować w materiałach promocyjnych i reklamach" - podaje z kolei Auchan.
Jeśli więc chodzi o promocje, Lidl czy Biedronka też mogą się czegoś nauczyć od Francuzów.
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski
28.06.2025 16:05, Mateusz Krakowski