Dwie duże sieci sklepów wprowadzają „tajemnicze koszyki”. Klienci będą mogli kupić towar za ułamek ceny

Zakupy Dołącz do dyskusji
Dwie duże sieci sklepów wprowadzają „tajemnicze koszyki”. Klienci będą mogli kupić towar za ułamek ceny

Dwie duże sieci wprowadzają jednego dnia podobne promocje: proponują zakup kota w worku. Zapewniają natomiast, że będzie to bardzo atrakcyjny kot. Wygląda na to, że jesteśmy świadkami narodzin ciekawego trendu nad Wisłą.

Miejsce akcji to wybrane markety sieci Carrefour i Auchan. Czas: piątek 12 kwietnia. Scenariusz w obu punktach podobny.

Carrefour wprowadza w wybranych 20 marketach „koszyk niespodziankę”. Auchan z kolei w 70 sklepach będzie miał „tajemniczy wózek”. W obu przypadkach klienci nie będą wiedzieli, co tak naprawdę kupują.

Czym jest tajemniczy koszyk?

Carrefour będzie sprzedawał starannie owinięte folią koszyki. W środku mają się znaleźć produkty z kategorii non-food (drobne, AGD, RTV czy zabawki) o wartości 600 zł do 1,5 tys. zł. Taki koszyk będzie kosztował 150 zł – więc można mówić o świetnej okazji. Haczyk jest taki, że nie wiemy, co nam się trafi. Takie jajko z niespodzianką dla dorosłych.

Gdy Carrefour ogłosił promocję, szybko podobną akcję ogłosił popularny w Polsce i w Rosji Auchan. Promocja tej sieci nazywa się „Tajemniczy wózek”. Ale polega właściwie na tym samym, co pomysł konkurencji.

„7000 koszyków niespodzianek o zróżnicowanej wartości pojawi się w piątek 12 kwietnia we wszystkich 70 hipermarketach sieci. Każdy z koszyków będzie zawierał wybór różnorodnych artykułów przemysłowych, za które klienci zapłacą zaledwie 1/3 ich ceny” – przekazało biuro prasowe Auchan. Sieć przekonuje, że wprowadzono pilotaż tej promocji w Płocku, udało się zainteresować klientów, więc czas na całą Polskę.

Nie jest rzecz jasna przypadkiem, że akcje wprowadzają sieci z Francji. W tym kraju podobne promocje odniosły całkiem spory sukces. Polacy – jak wiadomo – promocje uwielbiają, więc i u nas pewnie się to sprawdzi. A sieci będą mogły dzięki temu ściągnąć tłumy do sklepów, a do tego jeszcze pewnie pozbyć się zalegającego w magazynach sprzętu RTV czy AGD.

Carrefour już ogłasza, że „sieć planuje cykliczne organizowanie tego typu akcji w swoich sklepach, rozszerzając asortyment o kolejne kategorie produktowe”. „Akcja Tajemniczy wózek wejdzie na stałe do kalendarza działań promocyjnych Auchan Polska – o kolejnych jej edycjach sieć będzie na bieżąco informować w materiałach promocyjnych i reklamach” – podaje z kolei Auchan.

Jeśli więc chodzi o promocje, Lidl czy Biedronka też mogą się czegoś nauczyć od Francuzów.