Lidl boksuje się z Biedronką, ale to jednak portugalska sieć pozostaje górą. Mam radę do tej pierwszej firmy: wprowadźcie tydzień włoski w Lidlu na stałe. Może to zmieni stan gry.

Lidl ma w Polsce ponad już 850 sklepów, ale Biedronka - ponad 3,4 tys. Mamy więc wyraźnego lidera i wyraźnego wicelidera. Walka pomiędzy obiema sieciami jest niezwykle zacięta, o czym świadczy chociażby "afera SMS-owa". Jak Lidl może podszczypać swoją konkurentkę? Może czas najwyższy sięgnąć po swój najlepszy oręż?
Tydzień włoski w Lidlu to chyba najlepsze, co wydarzyło się w dyskontach
Niemiecka sieć była znana z "międzynarodowych" tygodni, ale z czasem ich liczba się zmniejszyła - choć ostały się na przykład tygodnie w stylu iberyjskim czy francuskim. Prawdziwą perełką stał się natomiast tydzień w stylu włoskim.
Powiedzenie, że w korytarzach Lidla możemy się poczuć jak w Wenecji czy Padwie, byłoby oczywiście potężną przesadą. Ale produkty sygnowane marką własną sieci Italiamo są po prostu doskonałe - a już na pewno jak na dyskontowe standardy. Zarówno desery, makarony, sery, szynki, dania gotowe, jak i słodycze smakują świetnie - i zazwyczaj pochodzą właśnie z Półwyspu Apenińskiego. Znam wielu zagorzałych miłośników Biedronki czy Żabki, którzy rzucają wszystko i idą do Lidla, gdy tylko zaczyna się włoski tydzień.
I zawsze pojawiają się pytania - a dlaczego w ogóle tydzień włoski w Lidlu się kończy? Nawet nie chodzi o to, żeby permanentnie Lidl był opanowany przez produkty w niebieskich opakowaniach Italiamo. Ale można by na stałe wprowadzić włoski sektor czy chociażby włoską półkę w każdym sklepie Lidla. Biedronce trudno byłoby odpowiedzieć na taki cios - nie ma ani Italiamo, ani produktów o podobnej jakości.

Tydzień włoski w Lidlu to najlepsze, co może spotkać nas w dyskoncie
Aż dziwne, że Lidl nie chcę sięgnąć po taką broń. Czy Lidl dzięki produktom "made in Italy" przegoniłby Biedronkę? To oczywiście zbyt publicystyczna i zbyt daleko idąca teza. Ale na pewno oznaczałoby to wygraną dużą bitwę z siecią z sympatycznym owadem w logo. Ważne jest też co innego - mniejszym graczom, jak Netto, Aldi czy nawet Dino jeszcze trudniej byłoby odpowiedzieć na "permanentny tydzień włoski w Lidlu". Sieć mogłaby zatem wygrać bitwę ze swoim arcykonkurentem, ale i nie dać się przegonić młodszym, ambitnym wilczkom.
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński