Problemy z zamówieniami w BestCena.pl to tylko wierzchołek kłopotów. Są też kontrole skarbowe i zarzuty podróbek

Podatki Zakupy dołącz do dyskusji (209) 30.01.2020
Problemy z zamówieniami w BestCena.pl to tylko wierzchołek kłopotów. Są też kontrole skarbowe i zarzuty podróbek

Paweł Grabowski

Bestcena znów ma problemy z zamówieniami. Tym razem może być bardzo poważnie. W sklepie trwa właśnie kontrola skarbowa. Użytkownicy nie mają możliwości składania nowych zamówień. Czy to możliwy koniec działalności?

O popularnym sklepie z tanią elektroniką pisaliśmy wielokrotnie. Szczegółowo przeanalizowaliśmy opinie o Bestcena.pl i zapisy regulaminu sklepu. Poinformowaliśmy o sytuacji, gdy sklep Bestcena wysłał stary model iPada. A dzisiaj okazuje się, że to może być tylko wierzchołek góry lodowej i sklep Bestcena.pl może szybko zakończyć swoją działalność. Wszystko przez kontrolę skarbową.

Wszystkie aukcje Bestceny znikły z serwisu Allegro. Ponadto sklep anulował dotychczasowe zamówienia. Ale klienci nie mogą na razie liczyć na zwrot pieniędzy, bo konto firmy zablokowałurząd skarbowy. Nie ma możliwości złożenia nowego zamówienia. Po wybraniu produktu klient otrzyma taki komunikat:

bestcena problemy z zamówieniami
Bestcena.pl Brak możliwości złożenia zamówienia.

Bestcena w komunikacie do klientów wskazuje dlaczego ma problemy z zamówieniami

Klienci poszkodowani przez sklep Bestcena.pl otrzymali maile z wyjaśnieniami sytuacji. W nich firma wskazuje, że:

Bardzo nam przykro, ale z powodu kontroli skarbowej nasze konto bankowe oraz realizacja zamówień zostały wstrzymane.
Oczywiście dokładamy wszelkich starań, aby zmienić tę sytuację oraz zwrócić Państwa należność najszybciej jak to tylko możliwe.

Użytkownicy, którzy swój towar kupili przez Allegro są w najlepszej sytuacji. W komunikacie do nich sklep wskazał, że „jeśli zamówienie zostało złożone i opłacone przez platformę Allegro, środki zostaną zwrócone na Allegro Finanse w ciągu 3 dni roboczych. Jeżeli zakup był dokonany na raty, należność zwrócimy na konto banku„.

​​Osoby, które płaciły ze swojego konta bankowego na pieniądze poczekają znacznie dłużej. W wiadomości do nich sklep Bestcena.pl wprost wskazał, że nie ma informacji kiedy będzie mógł oddać pieniądze. Prosi o cierpliwość i podanie numeru konta bankowego, na które sklep ma zwrócić pieniądze. Użytkownicy poszkodowani przez sklep założyli grupę na Facebooku, w które informują się o kolejnych działaniach sklepu. Ponadto na fanpage’u sklepu Bestcena użytkownicy opisują swoje problemy z zamówieniami:

bestcena problemy z zamówieniami
Bestcena.pl Facebook.

Bestcena ma problemy nie tylko z zamówieniami

Od 9 stycznia do dzisiaj znacząco urosły ceny dla wszystkich produktów. Można założyć, że podwyżka wynosi mniej więcej 23%. A tyle wynosi stawka VAT na produkty sprzedawane w Bestcenie. Przykładowo iPhone 8+ z pamięcią 128GB 9 stycznia kosztował 2715 zł. Teraz kosztuje 3453 zł. Tak jakby ktoś postanowił doliczyć VAT do wartości produktu.  Tak wyglądały ceny 9 stycznia 2020 r.

bestcena problemy z zamówieniami 9
Bestcena, stan na 9.01.209 r.

 

A tak ceny się kształtują dzisiaj

bestcena problemy z zamówieniami 8
Bestcena.pl stana na 31.01.2020 r.

Budzi to poważne wątpliwości do tego, co aktualnie dzieje się w sklepie. Niedawno pisaliśmy o problemach z uzyskaniem faktury od Bestcena.pl. Zastanawialiśmy się, czy przypadkiem nie jest to wynikiem niejasności w odprowadzaniu podatku VAT przez zagraniczny podmiot, na który był zarejestrowany sklep Bestcena.pl. Możemy się domyślać, że urząd skarbowy w końcu powiedział dość i postanowił poddać firmę szczegółowej kontroli. Jak informowaliśmy straty w podatku VAT mogły wynosić nawet kilkanaście milionów złotych.

Dlatego ostrzegamy przed dokonywaniem zakupów w sklepie Bestcena.pl do czasu, aż sytuacja stanie się jasna. Na razie nie znamy oficjalnego stanowiska sklepu Bestcena na problemy z zamówieniami. Lepiej poczekać, aż urząd skarbowy zakończy swoje czynności kontrolne.