Wydawcy znów sprzeciwiają się blokowaniu reklam – tym razem spór dotyczy programu Blockr.

Nie po raz pierwszy twórcy dodatków do przeglądarek internetowych stają przed wymiarem sprawiedliwości. Programy, które sprawiają, że reklamy w sieci nie są wyświetlane, to duży problem dla wydawców, którzy właśnie z płatnych ogłoszeń czerpią spore zyski. O najnowszym sporze w tej sprawie donosi Dziennik Internautów.

Pisaliśmy już w maju o jednym z wyroków w Niemczech, po którym programiści odpowiedzialni za działanie popularnego AdBlocka nie musieli wstrzymywać swojej działalności. Nie przeszkodziło to jednak kolejnej spółce, WELTN24 do pozwania Blockr, innego narzędzia, które choć podoba się internautom, to uszczupla zyski branży medialnej.

Wyrok w tej sprawie zapadnie 10 grudnia. Prawdopodobnie nie będzie on różnił się od tego, który słyszeliśmy w kwestii AdBlocka. Nie oznacza to jednak, że wydawcy pozostają bez możliwości ochrony reklam. Wiele serwisów, w tym polskie strony informacyjne, instalują skrypt, który blokuje dostęp do treści tym osobom, które korzystają z programów pokroju Blockra. Dotyczy to najczęściej niemożliwości odtwarzania materiałów wideo.

Programy takie jak AdBlock korzystają także ze specjalnych białych list. Dodaje się do nich witryny, na których reklamy nie są blokowane. Wydawcy często zabiegają, także na drodze pozwów, o to aby zostać dołączonym do takich zestawień. Ich twórcy tłumaczą się jednak, że są to listy zarezerwowane dla tych serwisów, których treści promocyjne są nieinwazyjne dla użytkownika.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Jeśli kolejny wyrok nie okaże się przychylny dla branży reklamowej, pozostanie pytanie – czy wydawcy postanowią zmienić metody działania? Być może sprawi to, że internet stanie się przyjaźniejszy użytkownikowi. Zrozumiałe jest utrzymywanie serwisów z reklam. Jednak często sprawiają one, że strony internetowe ładują się znacznie wolniej, a także mają zmniejszoną czytelność przez wyskakujące okna i bannery. Warto więc znaleźć kompromisowe rozwiązanie i promować rozmaite produkty w sposób wygodny dla reklamodawcy, jak i użytkownika.

Problemy z prawem nowych technologii, potrzebujesz pomocy prawnika? Z redakcją Bezprawnik.pl współpracuje zespół prawników specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.

Fot. tytułowa: shutterstock.com