ecommerce Zakupy

InPost wprowadzi darmową dostawę do Paczkomatów także dla zamówień spoza Allegro. Jednocześnie szykuje podwyżki cen, jeśli chodzi o nadawanie paczek

InPost wprowadzi darmową dostawę do Paczkomatów także dla zamówień spoza Allegro. Jednocześnie szykuje podwyżki cen, jeśli chodzi o nadawanie paczek

InPost wprowadzi darmową dostawę do Paczkomatów przy zakupach z wybranych sklepów internetowych, jeśli kwota zamówienia wyniesie co najmniej 40 zł. Tym samym taka usługa nie będzie obowiązywać już wyłącznie przy zamówieniach z Allegro.

InPost wprowadzi darmową dostawę do Paczkomatów. I nie chodzi o Allegro Smart

1 kwietnia InPost zamierza uruchomić nową usługę – „Smile”. Powstaje ona we współpracy z platformą IdoSell i umożliwi konsumentom zamawianie zakupów z określonych sklepów internetowych z darmową dostawą do Paczkomatów. Wystarczy, że klient złoży zamówienie za co najmniej 40 zł. Jak podkreśla Paweł Fornalski z IdoSell, nazwa usługi nie jest przypadkowa – jego zdaniem pandemia to czas, by zrobić coś dobrego dla konsumentów – stąd też „smile”, czyli uśmiech.

Tym samym InPost wprowadzi darmową dostawę do Paczkomatów także poza Allegro. W ramach usługi Allegro Smart klienci platformy mogą (jeśli sprzedawca należy do programu) zamawiać do Paczkomaty za darmo, jeśli ich zamówienie wynosi co najmniej 40 zł – czyli tyle samo, ile w ramach nowej usługi.

Ze względu na rosnący rynek e-commerce można się spodziewać, że takich projektów będzie przybywać na rynku – a także że sami sprzedawcy będą coraz częściej oferować darmową dostawę. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” wynika zresztą, że to właśnie odpowiednia forma dostawy zachęca konsumentów do dokonania zakupów internetowych.

Jednocześnie InPost od 1 kwietnia… podnosi opłaty za nadanie paczek w Paczkomatach

Ciekawe jest jednak to, że uruchomienie usługi „Smile” zbiegnie się w czasie z podwyżkami ze strony InPostu – więcej zapłacą zarówno klienci biznesowi jak i indywidualni. Podwyżka dotyczy m.in. usługi „Szybkie Nadanie” i wysłania paczki przez aplikację InPost Mobile. Podwyżka jest wprawdzie symboliczna, ale dla tych, którzy często nadają paczki, z pewnością będzie odczuwalna. Po podwyżce za przesyłkę paczki w gabarycie „A” trzeba będzie zapłacić 12,99 zł, w gabarycie „B” – 13,99 zł, a w gabarycie „C”- 15,49 zł.

Podwyżka cen obejmie również przyjazd kuriera do klientów indywidualnych po odbiór nadawanych paczek. W przypadku jednej przesyłki opłata wyniesie 6,15 zł, w przypadku dwóch – 5,54 zł, trzech – 4,92 zł, czterech – 4,31 zł. Przy wysyłaniu więcej niż czterech przesyłek klient nie będzie ponosić kosztów związanych z nadaniem za pośrednictwem kuriera.

Z kolei klienci biznesowi więcej zapłacą m.in. za usługi takie jak przesyłki InPost Paczkomaty 24/7 dla Klientów Biznesowych, przesyłki InPost Kurier dla Klientów Biznesowych czy opłaty za weryfikację wagi i wymiarów dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych.

Jednocześnie w komunikacie InPost tłumaczy skąd podwyżka cen. Firma tłumaczy, że to skutek wielu inwestycji w 2020 r. oraz wzrostu kosztów operacyjnych po stronie InPostu. Większe koszty mają być z kolei efektem inflacji, rosnących cen energii elektrycznej, wzrostu płacy minimalnej czy wreszcie – pandemii COVID-19.