Media Markt postanowił ułatwić nam zakupy. Tak powinno być w każdym sklepie

Zakupy Dołącz do dyskusji
Media Markt postanowił ułatwić nam zakupy. Tak powinno być w każdym sklepie

Czasami drobna rzecz potrafi dać więcej niż bardzo wymyślne i zaawansowane innowacje. Właśnie dlatego mapa Media Markt jest strzałem w dziesiątkę.

Któż z nas tego nie zna… Aby dojść do wybranego działu sklepu, trzeba krążyć po całym obiekcie. Oczywiście nie będzie to wielkim problemem w małym punkcie Żabki. Ale już w dużym markecie zgubienie się wielką sztuką nie jest. Zwłaszcza że pracowników w sklepach jest mniej właściwie z miesiąca na miesiąc – i coraz trudniej spytać kogoś o drogę do wybranego działu.

A logika umieszczania różnych produktów na sklepowej przestrzeni bywa pokrętna. Czy ekspres do kawy to bardziej jest dział AGD, bardziej smart home, a może trzeba go szukać przy lodówkach?

Sieć Media Markt ma na to sposób. Banalnie prosty, ale skuteczny.

Oto mapa w jednym ze sklepów sieci Media Markt

Mapa Media Markt. Prosta, przejrzysta i skuteczna

Spoglądając na mapę, można szybko się zorientować, co gdzie można dostać. I taka nieskomplikowana mapa może nam oszczędzić sporo czasu – i jeszcze więcej nerwów. Dlatego podobna grafika powinna się znaleźć przy wejściu do każdego większego sklepu – czy to elektronicznego, czy budowlanego, czy też dyskontu jak Lidl czy Biedronka.

I tak okazuje się, że w przypadku wymienionego ekspresu do kawy, nie znajdziemy go ani obok lodówek, ani obok „drobnego AGD”. Ekspres do kawy jest dla Media Markt po prostu osobną kategorią. I dzięki mapie możemy dotrzeć prosto do tego działu.

Rozwiązanie warto docenić za prostotę również dlatego, że wielkie sieci robią ostatnio wiele, aby zakupy nam skomplikować. Wszędzie mamy kasy bezobsługowe czy aplikacje do skanowania cen, których opracowanie kosztuje zapewne setki tysięcy zł… Tymczasem sklepowe user experience czasem znacznie lepiej możne poprawić stara, dobra mapa. To zresztą już kolejna udana zmiana w tej popularnej sieci. Ale miejmy też nadzieję, że to zapowiedź nowego trendu – poprawiania wygody klientów bez „wyłudzania” instalowania aplikacji sklepu. I bez zmuszania ich do korzystania z czasem zupełnie niepotrzebnych nowinek technologicznych.