Ludzie skarżą się, że opakowanie Ja+Internet sieci Plus wprowadza w błąd, gdyż prawdziwa oferta jest dopiero na odwrocie.

Coraz więcej ludzi skarży się, że opakowanie Ja+Internet sieci Plus wprowadza w błąd. Chodzi o grafikę na froncie startera, która zdaje się obiecywać 5 GB danych za 5 zł i 1 rok ważności konta. Wielu ludzi widząc opakowanie na witrynie kiosku czy w markecie obok innych, które mają wyraźnie gorsze warunki na starcie, sięga bez głębszego zastanowienia i wydaje rzeczone 5 zł z nadzieją, że w wakacyjny czas będzie można zagłębić się w odmętach internetu. Po prostu cieszą się, ze świetnego interesu!

Zdziwienie następuje po ochłonięciu, zazwyczaj wtedy, gdy już odejdzie się od kasy, przysiądzie gdzieś na ławce i postanowi rozpakować starter. W oczy mogą rzucić się informacje umieszczone na odwrocie opakowania. Wtedy okazuje się, że tak naprawdę to abonent aktywując starter Ja+Internet za 5 zł otrzymuje… 0,5 GB transferu, a konto ważne będzie tylko 7 dni!

Wiele osób czuje się wtedy, że dały się nabić w butelkę i pluje sobie w brodę, złorzecząc na operatora i życząc mu „samych dobrych chwil”. Rzeczone 5 GB można otrzymać, ale tylko wtedy, gdy doładowuje się konto minimalnie za 20 zł, otrzymując 1 GB danych do wykorzystania, ale można tego dokonać tylko pięciokrotnie, wtedy właśnie sumarycznie mamy 5 GB – za 100 zł! Rok ważności konta można uzyskać po doładowaniu konta kwotą 150 zł!

Znajdą się komentatorzy, którzy będą chcieli wpisać, że „widziały gały co brały”, „frajerów trzeba golić”, „trzeba było dokładnie poczytać, a nie jarać się frontem opakowania”. Częściowo będą mieli rację. Pamiętajmy jednak, że front opakowania to wizytówka oferty i nie powinien wprowadzać w błąd, bo analogicznie można by sprzedać ciastka z dżemem, a na odwrocie dopisać, że ciastka są, jak najbardziej, ale z dżemem będą, gdy się je nim posmaruje. Ciekawe co na taką ofertę sieci PLUS odpowie UOKiK. Będziemy śledzili tę sprawę.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Masz problemy lub wątpliwości związane z abonamentami telefonicznymi i internetowymi, a także operatorami i chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika? Z redakcją Bezprawnik.pl współpracuje zespół prawników specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.

Zdjęcie z serwisu plus.p