LUX MED już dłuższy czas temu stworzył system dla pacjentów
Nie wszyscy jednak wiedzą o tym, że mogą z niego korzystać nie tylko osoby posiadające odpłatne abonamenty, ale także te leczące się w ramach NFZ-etu.
Co zatem możliwe jest na portalu przychodni dla pacjentów zainteresowanych usługami finansowanymi z naszych składek? Opiszę to na podstawie własnych doświadczeń. Zakres oferty może się bowiem różnić w zależności od lokalizacji przychodni.
Umawianie i odwoływanie wizyt w ramach POZ, a także zapisy na badania. Do tego odbiór wyników online
Przede wszystkim wielokrotnie i bez większych problemów udało mi się znaleźć na Portalu Pacjenta termin do lekarza rodzinnego (zarówno na wizyty stacjonarne, jak i teleporady). Gdy zmieniałam plany, później mogłam samodzielnie odwoływać konsultacje.
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Druga przydatna opcja to możliwość umówienia się na badania laboratoryjne z elektronicznym skierowaniem z LUX MED-u. Ich wyniki są także dostępne online, jeśli zrobimy je w tej samej przychodni.
Wyświetlają się w PDF-ie. Stąd można samodzielnie wydrukować je w takiej formie, żeby służyły potem w dalszym leczeniu.
Czytaj też: Medicover z wizerunkową wtopą. Ludzie rok czekają na dermatologa, a dziennikarce Kanału Zero mówią: „pisz priv”
Niewiele i zarazem dużo
To właściwie wszystko, jak idzie o możliwości systemu z mojej perspektywy jako pacjentki LUX MED-u w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
Funkcje portalu dla osób opłacających abonament są, rzecz jasna, znacznie szersze (inna sprawa, w jakim stopniu realnie da się z tych opcji skorzystać).
Ktoś może powiedzieć, że jako ubezpieczeni w NFZ-ecie niewiele załatwimy przez Portal Pacjenta. Nie zarejestrujemy się przecież przez ten system np. do specjalisty. Mnie przynajmniej nie udało się tego zrobić.
Choć możliwości portalu we wskazanym zakresie są stosunkowo skromne, moim zdaniem wciąż mogą być przydatne. Przecież sporo NZOZ-ów działających pod szyldem NFZ-etu takich opcji w ogóle nie posiada.
Dodzwonienie się do takich miejsc bywa w końcu sporym wyzwaniem, podobnie jak odwołanie spotkania z lekarzem. Kiedy nie płacimy za badania bezpośrednio z własnej kieszeni, nierzadko musimy też osobiście stawić się po ich wyniki.
Używanie Portalu Pacjenta LUX MED ma sporo zalet i nie należy się tego obawiać
Bez wątpienia firma ta pokazuje, że można sprawnie zarządzać także usługami o ograniczonym zakresie. Choć takie funkcjonalności powinny być standardem, spotkamy się z nimi tylko w części miejsc.
Mimo że LUX MED jako duża, korporacyjna przychodnia może odstraszać, dla zapracowanych ludzi jej oferta stwarza dużo udogodnień.
Mniejsze NZOZ-y na pewno bardzo by zyskały na wprowadzeniu podobnych rozwiązań. Zdarza się zresztą, że je stosują, lecz niekiedy wyłącznie dla pacjentów leczących się prywatnie.