Reklamacja na upał w PKP Intercity. Przewoźnik nie jest dobrze przygotowany na wysokie temperatury

Codzienne Dołącz do dyskusji (56)
Reklamacja na upał w PKP Intercity. Przewoźnik nie jest dobrze przygotowany na wysokie temperatury

O tym, że jazda pociągami PKP może być naprawdę uciążliwa, wie chyba każdy, kto chociaż raz wybrał się w dłuższą podróż i trafił na stare składy. Mogłoby się jednak wydawać, że te nowsze są już znacznie lepiej przystosowane do kilkugodzinnej jazdy. Okazuje się jednak, że niekoniecznie. Pasażerowie na jednej z tras musieli znosić temperaturę… powyżej 36 stopni Celsjusza. Czy reklamacja na upał w PKP Intercity jest w takiej sytuacji możliwa?

Temperatura nie do zniesienia

O całej sytuacji donosi portal finanse.wp.pl. Pasażerowie jadący pociągiem relacji Świnoujcie-Przemyśl musieli podróżować w warunkach, których nikt nie mógłby im pozazdrościć. Temperatura w pociągu wynosiła bowiem (w zależności od momentu) 36-37 stopni Celsjusza. Konduktorzy próbowali pomóc pasażerom, jednak początkowo bez skutku – restartowanie systemu klimatyzacji nie przynosiło żadnych efektów. Wysoka temperatura utrzymywała się prawie 6 godzin. We Wrocławiu został wezwany technik i miał podobno usunąć awarię. Jego działania nie okazały się jednak zbyt skuteczne, ponieważ w pociągu nadal utrzymywała się wysoka temperatura – w granicach 32 stopni.

Tymczasem regulamin PKP Intercity jasno określa, jaka powinna być temperatura w pociągu. W chwili podstawienia – minimum 14 stopni, w pociągach klimatyzowanych – od 18 do 25 stopni Celsjusza. Latem, w upalne dni, temperatura wewnątrz pociągu powinna być o ok. 7 stopni niższa. Taki zapis stworzono na wypadek wyjątkowo wysokich temperatur panujących na dworze.

Reklamacja na upał w PKP Intercity

Czy pasażerom feralnego pociągu przysługuje reklamacja na upał w PKP Intercity? Samo PKP twierdzi, że awaria miała miejsce w dwóch wagonach, a po zorientowaniu się przez konduktorów, że coś jest nie tak, natychmiast zaprzestano sprzedawania biletów z miejscami w tych wagonach. Na odcinku Głogów-Wrocław pasażerom rozdano także podobno bo butelce wody mineralnej.

Jednocześnie rzecznik PKP Intercity zapewnia, że reklamacja w takiej sytuacji jest jak najbardziej możliwa, a prawo jej złożenia przysługuje każdemu pasażerowi. Odpowiedni wniosek można złożyć na kilka różnych sposobów – na stronie intercity.pl, za pośrednictwem poczty lub w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych. Ostatni sposób może okazać się najbardziej kłopotliwy, bo wspomniane kasy znajdują się jedynie na największych stacjach w kraju. Reklamacja powinna zostać rozpatrzona w ciągu 30 dni. Należy jednocześnie pamiętać, że sam fakt jej złożenia jeszcze nie oznacza, że zostanie ona uwzględniona.

Przypadek pasażerów podróżujących na trasie Świnoujście-Przemyśl pokazuje, że problem zbyt wysokich temperatur w pociągach PKP Intercity nadal jest poważny. W zeszłym roku kontrole wykazały poważne zaniedbania ze strony przewoźnika. Stosunkowo mało wagonów (mniej niż 1/3) jest wyposażona w klimatyzację. Wszystko wskazuje na to, że na razie niewiele zmieni się w tej kwestii.