UOKiK sprawdza czy przepadające środki z doładowań na kartę to rozwiązanie legalne

Gorące tematy Technologie Zakupy Dołącz do dyskusji (37)
UOKiK sprawdza czy przepadające środki z doładowań na kartę to rozwiązanie legalne

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile Polska.

Operatorzy komórkowi w Polsce prześcigają się w coraz to bardziej pomysłowych kampaniach mających zachęcić potencjalnych klientów do wybrania ich ofert, przejścia od konkurencji, a także zachęcić nowych abonentów. Niestety w wielu przypadkach zniechęcają oni do siebie. Przez jedną z zasad operatorami Orange Polska, P4, Polkomtelem i T-Mobile Polska zainteresował się Prezes UOKiK.

„Telefony na kartę” na radarze UOKiK

Pewne zasady rozliczania środków na kontach numerów w abonamentach przedpłaconych (pre-paid) nie podobają się klientom kilku operatorów komórkowych. Przyznam, że sam, zajmując się testami telefonów i smartfonów korzystam z kart pre-paid różnych operatorów, aby dokładnie sprawdzić działanie niektórych funkcji tych urządzeń. Mnie też nie podoba się to, na co zwrócił uwagę także Prezes UOKiK.

Chodzi o środki na kontach pre-paid, których nie wykorzysta abonent w okresie rozliczeniowym. Jeśli nie uzupełni konta przed końcem tego okresu, to… środki przepadają! Sam straciłem tak kilkanaście złotych w ciągu pół roku, bo doładowywałem konto co 2-3 miesiące i nie wykorzystywałem ich w pełni.

Prezes UOKiK zauważył, że sama utrata środków to jedno, ale takie działania operatorów mogą wpływać na utrudnienie abonentom zmiany operatora. Wszystko z powodu obaw o utratę zgromadzonych na koncie środków. Podaje on też, że w innych krajach UE takie praktyki nie mają miejsca, dlatego wszczął postępowanie wobec Orange Polska, P4, Polkomtelowi i T-Mobile Polska.

Operatorzy mogą zacząć liczyć straty, bo albo zdecydują się zaprzestać nieuczciwych wobec abonentów praktyk, albo zostaną do tego zmuszeni na drodze prawnej, a dodatkowo może grozić im kara w wysokości do 10 proc. obrotu, jaki firma osiągnęła w roku poprzedzającym ten, w którym nałożono karę.

Jeśli masz problemy związane z operatorami telekomunikacyjnymi, komórkowymi, internetowymi, a także wszelkich innych, w których chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika, możesz skontaktować się z redakcją Bezprawnik.pl. Współpracuje z nią zespół osób specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.