Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…

Gorące tematy Zakupy dołącz do dyskusji (12) 01.12.2015
Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…

Udostępnij

Maja Werner

W kilku regionach kraju, m.in. w Płocku, od kilku miesięcy pojawiają się problemy z firmą Energa. Nie, nie – prąd jest, ale firma nie chce pieniędzy od swoich klientów i przestała wysyłać faktury. 


Powoli zaczyna budzić to niepokój wśród abonentów, no bo przecież istnieje ryzyko, że pewnego dnia operator sobie o nich jednak przypomni. A wtedy zsumowana faktura za kilka miesięcy okaże się jeszcze większą nieprzyjemnością, niż ma to miejsce w normalnym trybie rozliczeniowym. Jeszcze większym problemem może okazać się fakt, że niektórzy operatorzy po prostu odłączają prąd osobom, które nie płacą rachunków. To byłoby o tyle niekomfortowe, że Czytelnik przez kilka dni byłby odcięty od lektury Bezprawnika, a na dodatek operatorzy za ponowne podłączenie usługi domagają się dodatkowej opłaty.

I choć zapewne z pomocą naszych prawników lub nawet przy dobrej woli Energi sytuację udałoby się jakoś naprostować, to lepiej zapobiegać niż leczyć.

Pokopaliśmy nieco u źródła. Okazuje się, że latem operator dokonywał dość sporych zmian w swoich systemach elektronicznych i… nie przeniesiono danych niektórych klientów do systemów wystawiania faktur. W rezultacie spora grupa Polaków jesienią nie otrzymała jeszcze żadnej faktury za dostawę energii elektrycznej. A obawy co do wszelkich nieprawidłowości są uzasadnione, bo przecież w tym samym okresie ruszyła fala rozmaitej maści „naciągaczy” wciskających alternatywne źródła rzekomo tańszej energii.

W celu naprostowania sytuacji warto więc skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 555 555 555. Jak informują przedstawiciele firmy, w ciągu  dwóch tygodni od momentu zgłoszenia „ktoś pojawi się żeby odczytać liczniki” i wreszcie doczekamy się upragnionej faktury. Energa przypomina ponadto, że w ostatnim czasie zmienił się system obsługi klienta oraz dane, na które należy wykonywać przelewy. Obecnie dostępny jest on pod adresem 24.energa.pl

Swoją drogą w dziwnych czasach żyjemy, konsument chce płacić rachunki i jeszcze musimy przypominać się dostawcy.

12 odpowiedzi na “Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…”

  1. w ogóle z nimi to są jaja, ich nowy panel klienta jest tak doskonały, że nawet błędów nie da się zgłaszać, bo wywala przy każdej próbie błędy…

  2. No własnie , po co wchodzić w dużego monopolistę jak można zaufać mniejszemu i nie mieć takich problemów

  3. a co w mojej sytuacji, do nowego mieszkania podłączyłem licznik, od września nie mam faktury, nie mogę zgłosić rzeczywistego rozliczenia, bo to dopiero o otrzymaniu pierwszej faktury można zrobić. dzwonię na infolinię twierdzą że ktoś przyjdzie, nikt nie przychodzi, po kilku miesiącach piszą mi że moja umowa jest jeszcze nieaktywna.

  4. Ja wprowadziłem się w styczniu a rachunku nie ma do dziś na infolinii 555 555 555 nic nie można się dowiedzieć robią sobie po prostu żarty z klientów

  5. Ja reklamuję swój rachunek za okres 28.11-14.02 na kwotę uwaga 7852,22
    !!!!!!! od momentu jego przyjścia! Zużycie 10086 kwH! Za okres kiedy nas
    po prostu nie ma fizycznie – bo jesteśmy najczęściej od początku maja do końca października nad morzem, a mieszkamy w Kielcach! No i
    dzwoniłam wielokrotnie, ciągle o innego gadali – a to, ze jeszcze, a to, ze w trakcie, a to, ze sprawa zamknieta i mam czekać na korektę. Raczyli wymienić
    licznik – 1.07, ale za to dostałam kolejny rachunek teraz – „wyrównanie”
    od 15.04 – 30.06 na kwotę ponad 1700 zł!!!! Skandal! nie ma tam na bok z
    kim gadać, co chwilę ktoś inny odbiera, co innego gada. Złodzieje i
    tyle. Do tej pory nie dostałam żadnej informacji!

  6. taka sytuacja: nie ma dłuuugi czas rachunku, w końcu pismo od odbiorcy do energi w sprawie dwóch liczników (inkasent je spisuje regularnie). Odpowiedź po pół miesiąca, że rachunki są wystawiane regularnie na energa24.pl na koncie i podają login do konta którego nie ma. Do pisma dołączona jest informacja o jednym liczniku zużycie +zadłużenie i odsetki, o drugim cisza. W międzyczasie na pocztę elektroniczną przychodzi mail żeby się zarejestrować na energa24 (tj 7dni po wysłaniu pisma), za 5 dni przychodzi informacja o rachunku wystawionym na tym niezałożonym koncie, na ściągnięcie rachunku jest 48godz bez weekendów i świąt. A w odpowiedzi na pismo kłamią że cały czas wystawiają rachunki na tym koncie. Potem przychodzi też rachunek papierowy pocztą na licznik o którym informowali w odpowiedzi z tym, że pisze inny numer klienta (?!). Mają bałagan a ty płać za ich niedbalstwo i to szybko. Wobec tego poszło drugie pismo ale nie wiem czy nie powinno się tego od razu zgłosić do odpowiednich instytucji, bo Ci oszuści dalej będą kręcić i oszukiwać nie sądzę żeby chcieli to załatwić uczciwie skoro tak kłamią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *