Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…

Gorące tematy Zakupy 01.12.2015
Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…

Udostępnij

Maja Werner

W kilku regionach kraju, m.in. w Płocku, od kilku miesięcy pojawiają się problemy z firmą Energa. Nie, nie – prąd jest, ale firma nie chce pieniędzy od swoich klientów i przestała wysyłać faktury. 


Powoli zaczyna budzić to niepokój wśród abonentów, no bo przecież istnieje ryzyko, że pewnego dnia operator sobie o nich jednak przypomni. A wtedy zsumowana faktura za kilka miesięcy okaże się jeszcze większą nieprzyjemnością, niż ma to miejsce w normalnym trybie rozliczeniowym. Jeszcze większym problemem może okazać się fakt, że niektórzy operatorzy po prostu odłączają prąd osobom, które nie płacą rachunków. To byłoby o tyle niekomfortowe, że Czytelnik przez kilka dni byłby odcięty od lektury Bezprawnika, a na dodatek operatorzy za ponowne podłączenie usługi domagają się dodatkowej opłaty.

I choć zapewne z pomocą naszych prawników lub nawet przy dobrej woli Energi sytuację udałoby się jakoś naprostować, to lepiej zapobiegać niż leczyć.

Pokopaliśmy nieco u źródła. Okazuje się, że latem operator dokonywał dość sporych zmian w swoich systemach elektronicznych i… nie przeniesiono danych niektórych klientów do systemów wystawiania faktur. W rezultacie spora grupa Polaków jesienią nie otrzymała jeszcze żadnej faktury za dostawę energii elektrycznej. A obawy co do wszelkich nieprawidłowości są uzasadnione, bo przecież w tym samym okresie ruszyła fala rozmaitej maści „naciągaczy” wciskających alternatywne źródła rzekomo tańszej energii.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

W celu naprostowania sytuacji warto więc skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 555 555 555. Jak informują przedstawiciele firmy, w ciągu  dwóch tygodni od momentu zgłoszenia „ktoś pojawi się żeby odczytać liczniki” i wreszcie doczekamy się upragnionej faktury. Energa przypomina ponadto, że w ostatnim czasie zmienił się system obsługi klienta oraz dane, na które należy wykonywać przelewy. Obecnie dostępny jest on pod adresem 24.energa.pl

Swoją drogą w dziwnych czasach żyjemy, konsument chce płacić rachunki i jeszcze musimy przypominać się dostawcy.

11 odpowiedzi na “Energa przestała wysyłać rachunki za prąd? Lepiej im się przypomnij…”

  1. w ogóle z nimi to są jaja, ich nowy panel klienta jest tak doskonały, że nawet błędów nie da się zgłaszać, bo wywala przy każdej próbie błędy…

  2. No własnie , po co wchodzić w dużego monopolistę jak można zaufać mniejszemu i nie mieć takich problemów

  3. a co w mojej sytuacji, do nowego mieszkania podłączyłem licznik, od września nie mam faktury, nie mogę zgłosić rzeczywistego rozliczenia, bo to dopiero o otrzymaniu pierwszej faktury można zrobić. dzwonię na infolinię twierdzą że ktoś przyjdzie, nikt nie przychodzi, po kilku miesiącach piszą mi że moja umowa jest jeszcze nieaktywna.

  4. Ja wprowadziłem się w styczniu a rachunku nie ma do dziś na infolinii 555 555 555 nic nie można się dowiedzieć robią sobie po prostu żarty z klientów

  5. Ja reklamuję swój rachunek za okres 28.11-14.02 na kwotę uwaga 7852,22
    !!!!!!! od momentu jego przyjścia! Zużycie 10086 kwH! Za okres kiedy nas
    po prostu nie ma fizycznie – bo jesteśmy najczęściej od początku maja do końca października nad morzem, a mieszkamy w Kielcach! No i
    dzwoniłam wielokrotnie, ciągle o innego gadali – a to, ze jeszcze, a to, ze w trakcie, a to, ze sprawa zamknieta i mam czekać na korektę. Raczyli wymienić
    licznik – 1.07, ale za to dostałam kolejny rachunek teraz – „wyrównanie”
    od 15.04 – 30.06 na kwotę ponad 1700 zł!!!! Skandal! nie ma tam na bok z
    kim gadać, co chwilę ktoś inny odbiera, co innego gada. Złodzieje i
    tyle. Do tej pory nie dostałam żadnej informacji!

  6. taka sytuacja: nie ma dłuuugi czas rachunku, w końcu pismo od odbiorcy do energi w sprawie dwóch liczników (inkasent je spisuje regularnie). Odpowiedź po pół miesiąca, że rachunki są wystawiane regularnie na energa24.pl na koncie i podają login do konta którego nie ma. Do pisma dołączona jest informacja o jednym liczniku zużycie +zadłużenie i odsetki, o drugim cisza. W międzyczasie na pocztę elektroniczną przychodzi mail żeby się zarejestrować na energa24 (tj 7dni po wysłaniu pisma), za 5 dni przychodzi informacja o rachunku wystawionym na tym niezałożonym koncie, na ściągnięcie rachunku jest 48godz bez weekendów i świąt. A w odpowiedzi na pismo kłamią że cały czas wystawiają rachunki na tym koncie. Potem przychodzi też rachunek papierowy pocztą na licznik o którym informowali w odpowiedzi z tym, że pisze inny numer klienta (?!). Mają bałagan a ty płać za ich niedbalstwo i to szybko. Wobec tego poszło drugie pismo ale nie wiem czy nie powinno się tego od razu zgłosić do odpowiednich instytucji, bo Ci oszuści dalej będą kręcić i oszukiwać nie sądzę żeby chcieli to załatwić uczciwie skoro tak kłamią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *