Zasady opodatkowania usług reklamowych mogą stanowić problem, tym bardziej że zaszła pewna zmiana w przepisach. Wyjaśniamy, jak opodatkowane są usługi reklamowe, a także, czy w dalszym ciągu można uniknąć podwójnego opodatkowania.

Podatek od Google AdSense 2019
Przychody z usług reklamowych (na przykład Google Adsense) obciążone są podatkiem ryczałtowym. Przedmiotowy podatek wynosi 20% wartości usługi, który to przedsiębiorcy, dokonujący wypłat za usługi reklamowe, nieprzekraczających w roku podatkowych kwoty 2 milionów złotych, obowiązani są pobierać w momencie dokonania owych wypłat.
Można się od owego podatku (legalnie) uwolnić w całości, bądź w części. Swoistym ratunkiem dla usługobiorców są umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. W odniesieniu do niektórych państw pozwalają one na całkowite zniesienie obowiązku zapłaty podatku. W niektórych przypadkach owe umowy regulują jedynie inną, niższą stawkę podatku
CZYTAJ TEŻ: Faktura za zakupy w App Store. Czy po zakupie aplikacji od Apple mogę odliczyć VAT i wrzucić ją w koszty?
Czynnością, której należy dokonać, aby uniknąć (bądź obniżyć) podatek, jest przedstawienie stosownego certyfikatu, stanowiącego o miejscu rezydencji (innego niż Polska) oferującego usługi reklam, bądź kopii tego certyfikatu, gdy kwota należności nie przekracza 10 000 zł w skali roku podatkowego.
W takiej sytuacji przedsiębiorca, który korzysta z usługi reklamy, podatku nie zapłaci, albo zapłaci go w innej wysokości. Oprócz certyfikatu, od tego roku, kolejnym warunkiem, niezbędnym do zwolnienia z podatku, albo redukcji jego wysokości, jest dochowanie szeroko pojętej należytej staranności.
Reklama w internecie
Reklamy w internecie należą współcześnie do tych najbardziej efektywnych, a zarazem relatywnie niedrogich i pozwalających na wyjątkowo precyzyjne określenie kręgu potencjalnych odbiorców. Pomijając kwestie podatkowe, reklamy w internecie mogą powodować szereg kontrowersji.
Owe reklamy bardzo często ukazują, jak bardzo przerażające są algorytmy, mające na celu personalizację treści, przedstawianych użytkownikowi. Ponadto, w odniesieniu do reklam w internecie, mechanizmy kontroli ich treści, w zakresie tego, czy faktycznie powinny być prezentowane, są znacznie „luźniejsze”, niż w wypadku innych środków przekazu. Może to nawet skutkować wystąpieniem wątpliwości co do legalności pewnych treści, a nawet niemalże nakłaniać do popełniania przestępstw.
zobacz więcej:
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz