Cisowianka kończy współpracę z agencją Warsaw Media House

Codzienne Gorące tematy dołącz do dyskusji (197) 10.05.2018
Cisowianka kończy współpracę z agencją Warsaw Media House

Jakub Kralka

Zapewne na skutek mojej wczorajszej publikacji, Cisowianka zdecydowała się na zakończenie współpracy z agencją Warsaw Media House.

Wczoraj na łamach Bezprawnika opisałem, jak otrzymaliśmy skrajnie nieprofesjonalne w formie i treści wezwanie do usunięcia felietonu o tym jak Partia Razem nawoływała  do bojkotu Cisowianki i dlaczego w mojej ocenie nie należy tego robić („Właśnie zamówiłem kilka zgrzewek Cisowianki, bo Partia Razem znowu odmawia komuś wolności słowa„).

W oświadczeniu przesłanemu serwisowi PROto.pl do artykułu Pana Macieja Przybylskiego, relacjonującego zamieszanie medialne powstałe na skutek mojego wczorajszego tekstu, Nałęczów Zdrój produkujący Cisowiankę, informuje o kilku ciekawych zagadnieniach.

„Nawiązaliśmy współpracę z Warsaw Media House w związku z ciągłą dostępnością w wielu serwisach i portalach internetowych materiałów powielających nieprawdziwe i godzące w dobre imię marki Cisowianka treści, rozpowszechnione wcześniej przez Partię Razem, a których usunięcie nakazał Sąd Apelacyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 15 września 2017 r. w sprawie o sygnaturze I Acz 1313/17.

Agencja miała za zadanie sprawdzić możliwości ich usunięcia, aby zapewnić rzeczywistą skuteczność decyzji sądu.

Niestety swoim nieuprawnionym działaniem, wykraczającym poza zakres umocowania, Warsaw Media House naruszyła warunki umowy w związku z czym nasz dział prawny podejmuje działania mające na celu zakończenie zlecenia.

Żadne z wezwań wystosowanych przez Warsaw Media House Sp. z o.o. Sp. k. nie jest i nie może być traktowane jako działanie podejmowane w imieniu Nałęczów Zdrój S.A. Prosimy uznać otrzymane od Warsaw Media House pisma za niebyłe”.

Okazuje się, że moja „ulubiona” partia jednak nie ugięła się pod ciężarem kapitalizmu, a pod ciężarem wymiaru sprawiedliwości, który stwierdził, że opowiadają rzeczy nieprawdziwe. Że Partia Razem wygaduje rzeczy nieprawdziwe, a już na pewno niestworzone, to ja ostrzegam od dobrych trzech lat, ale powyżej macie dowód, że to nie tylko moja fanaberia.

Cisowianka dziękuje Warsaw Media House za współpracę

Nałęczów Zdrój zmierza do rozwiązania współpracy z agencją, co w tym przypadku nie będzie przesadnie trudne, choć moim zdaniem na barkach producenta wody mineralnej spoczywa pewnego rodzaju odpowiedzialność moralna za „winę w wyborze”. Postanowiono na realizację zadań prawniczych przez agencję reklamową, której wiarygodność sprowadza się do pracowników nieużywających nazwisk czy jawne eksponowanie w swojej ofercie marketingu szeptanego, który sam w sobie jest przecież sprzeczny z prawem.

Niestety na zajęcie stanowiska w sprawie nie zdecydowała się dotąd żadna z marek, który wystawiły referencje Warsaw Media House, a były to m.in.: Bank Pekao S.A., Stefczyk Finanse, testa, słuchmed, mediaexpert, Makro, Amake, Fundusz Hipoteczny Dom.

Reakcja producenta wody możliwa dzięki społeczności Bezprawnika

Podobne pismo w ostatnich dniach otrzymywali od agencji Warsaw Media House twórcy również innych stron internetowych, które przynajmniej zająknęły się o Cisowiance w kontekście Partii Razem. W mediach społecznościowych skarżył się na to między innymi znany specjalista od marketingu – Jacek Kotarbiński.

Tym razem jednak problem udało nam się naświetlić szerszej społeczności czytelników Bezprawnika, a stąd historia powędrowała też do innych mediów, zyskując uznanie m.in. w oczach Wykopowiczów.

Osobiście chciałbym podkreślić, że nie ma niczego złego w samym wezwaniu do usunięcia artykułu, gdy ten narusza prawo. Jednak w tym wypadku mieliśmy wezwanie wysyłane w skandalicznej formie i na dodatek w związku z treścią, która prawa nie narusza. Na gruncie prawa autorskiego takie działanie bez zawahania nazwalibyśmy copyright trollingiem.

197 odpowiedzi na “Cisowianka kończy współpracę z agencją Warsaw Media House”

      • A jaki to ma związek ze mną? Że nie mam szacunku dla Cisowianki? Rzeczywiście nie mam, zupełnie nie zasługują.

          • Może Jego Maci (?) zdaniem po prostu robią niesmaczną wodę. I w czym problem?

          • Bo uczestniczy w bojkocie zorganizowanym przez „Razem”. Po prostu kolega (czy może raczej już „towarzysz”) @jegomac:disqus tak ma,wystarczy poczytać komentarze by ogarnąć,że poglądy ma chyba lewe.

          • Komunista nazywający mnie lewakiem… to nawet zabawne.

            A Cisowianka faktycznie nigdy mi nie smakowała, a ta obecna afera tylko utwierdza mnie w przekonaniu że tej firmie nie zależy na jakości tylko na wolumenie sprzedaży.

          • Na tym na czym zależy każdej dobrej firmie – zadowoleniu klientów.

    • No agencja pocięła. Ostatnio coraz więcej takich kwiatków się zdarza. Zatrudniają po taniości nie do końca ogarniętych ludzi i tak wychodzi. Zaufali im, tak to się dzieje jak się z kimś współpracuje. W porę się wycofali. Jeśli chodzi o wodę to chyba najlepsza w tej półce cenowej u nas na rynku. A perlage wymiata, nie wiem skąd to uprzedzenie.

  1. W sumie jestem trochę rozczarowany, że tak kulturalnie i szybko się sprawa zamknęła. Może chociaż WMH będzie walczyć o swoje „dobre imię” :D

    • No właśnie ciekaw jestem, bo to jedyne co im zostało… Jeśli teraz nie zniszczą Bezprawnika, to sami są zniszczeni (przynajmniej do czasu zmiany nazwy/rebrandingu/jak zwał tak zwał).

        • Też tak obstawiam, tym bardziej że takim profesjonalistom skuteczny i bardzo udany rebranding nie sprawi problemu.

    • Próbuję jakoś umocować tego mema w obecnej sytuacji, ale jakoś nie potrafię… IMO zupełnie nie trafiony.

          • Minerały to mam w aptece. Ważne dla mnie by się nie odwodnić. A minerały uzupełnienie sobie zestawami. Tak tak wiem, to nie to samo. Jednakże jakbym miał patrzeć na skład wody to już wolę w szklanej butelce, bo mniej śmierdzi plastikiem.

          • To spróbuj napić się wody destylowanej, dużo, a później nałykaj się minerałów.

            Żartowałem, prawdopodobnie wylądowałbyś w szpitalu.

          • Z doświadczenia. W cywilizowanym świecie zadowolenie klienta jest tożsame pieniądzom. W Polsce janusze najpierw chcą się dorobić, a później dorobić się jeszcze więcej. To efekt wielkich zniszczeń których w mentalności Polaków dokonał PRL. Na świecie też to występuje, ale głównie w biedniejszych krajach.

          • Aha. No cóż. Z DOŚWIADCZENIEM się nie dyskutuje. Parafrazując: jeśli fakty nie są tożsame z doświadczeniem, tym gorzej dla faktów.

  2. Cisowianka wybrnęła z tego perfekcyjnie – odcięła się od akcji z brudnymi chwytami – wyparła się całej akcji, a co jest lepsze pokazała że bez sensu na pozytywny artykuł się porwali z tamtej agencyjki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *