Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował „Pakiet bezpieczeństwa” dodawany przez Millennium Bank automatycznie do kart płatniczych. Klientom banku przysługuje zwrot pieniędzy.
Pakiet bezpieczeństwa Millennium Bank miał polegać na tym, że między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. wyrabiając sobie kartę debetową lub kredytową automatycznie zyskiwaliśmy ubezpieczenie tej karty oraz powiadomienia SMS. Początkowo tego typu usługa była darmowa, jednakże po pewnym czasie promocja się kończyła i aby z niej zrezygnować należało skontaktować się z przedstawicielami banku np. przez infolinię. Miesięczny koszt Pakietu bezpieczeństwa wynosił 3,99 złotego.
Pakiet bezpieczeństwa darmowy do czasu
Tego typu praktyki (polegające na darmowych subskrypcjach usługi, które następnie przeradzały się w odpłatne i wymagały oddzielnej rezygnacji) przez lata były stosowane przez rozmaite podmioty funkcjonujące na rynku, jednakże od pewnego czasu UOKiK stara się z nimi walczyć. Zdaniem urzędu tego typu zachowanie banku, jakkolwiek cały czas dość powszechne wśród dużych usługodawców, może być nieuczciwą praktyką rynkową.
Konsument nie mógł mieć karty bez dodatkowego pakietu. Musiał się na niego godzić, by móc korzystać z usługi głównej, czyli karty płatniczej. Bank zapewne liczył, że wiele osób po okresie promocyjnym nie zrezygnuje z usługi, bo zapomni albo nie będzie miało czasu, by załatwić tę sprawę
– mówił Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Millennium Bank odda pieniądze
Na wieść o postępowaniu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Millennium Bank w październiku 2016 roku zmienił swoje umowy. Od tego czasu Pakiet bezpieczeństwa stał się usługą fakultatywną i klient mógł zadecydować czy chce korzystać z tego typu udogodnienia. Wcześniej bank tego typu rozwiązanie włączał domyślnie.
Do 20 czerwca 2018 roku obecni oraz byli klienci Millennium Bank mogą składać reklamacje w związku z opłatami naliczanymi tytułem korzystania z Pakietu bezpieczeństwa. Takie prawo przysługuje też osobom, które fakt naliczonych opłat już reklamowały, jednak nie spotkały się wcześniej ze zrozumieniem ze strony banku. Tym razem będzie inaczej – reklamacja zostanie uznana, a pieniądze zwrócone.
Ponadto Pakiet bezpieczeństwa będzie darmowy w marcu 2018 dla wszystkich klientów Millennium Bank.