- Home -
- Dobre wiadomości -
- PKP wreszcie zrobiło coś dobrze. Tak łatwo znajdziesz zgubiony bagaż
Mówiąc dyplomatycznie, PKP nie jest najsprawniej działającą firmą świata. Ale też warto docenić jakoś kolej, jeśli stara się usprawnić nam życie - i coś jej wychodzi. Wyszukiwarka zaginionych bagaży to właśnie taki przypadek.

PKP Intercity szacuje, że w zeszłym roku pasażerowie zgubili w pociągach tej spółki aż 13 tys. bagaży - choć oczywiście prawdziwa liczba może być jeszcze wyższa. Odszukanie zaginionej torby to koszmar, nawet jeśli trafił się uczciwy znalazca. Wie o tym każdy, kto musiał przebijać się przez biurokrację PKP.
Kolej więc postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom pasażera (jak rzadko kiedy - można złośliwie dodać). I wyszło naprawdę całkiem nieźle (a to też nieczęsto się przecież zdarza w PKP).
Wyszukiwarka zaginionych bagaży w Intercity to strzał w dziesiątkę
Wyszukiwarka PKP Intercity zaczęła działać na początku lutego bieżącego roku. Na specjalnej stronie możemy zobaczyć listę zaginionych rzeczy - wraz z informacjami, w jakim pociągu ją pozostawiono. Stosunkowo łatwo jest też znaleźć zagubiony przedmiot. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce frazę "plecak", "portfel" czy "kurtka". Są też adresy punktów, w których są przechowywane znalezione rzeczy. Ale można też wpisać numer pociągu i sprawdzić, czy nie ma zgłoszonych tam zagubionych rzeczy.
"Rzeczy należy odebrać w ciągu trzech dni od daty zdeponowania go w wyznaczonym punkcie" - zaznacza jednak PKP Intercity. "W przypadku konieczności ustalenia późniejszego terminu odbioru pozostawionego bagażu, należy skontaktować się przed upływem tego terminu" - czytamy.
Co Polacy gubią w pociągach?
Niestety, dość często są to dość wartościowe przedmioty. PKP podaje, że zdarzają się zgubione portfele, laptopy, telefony, kluczyki do samochodów - a nawet tablice rejestracyjne. Są też nieco mniej wartościowe rzeczy, które jednak mogą spowodować mały rodzinny dramat, czyli zabawki. Poza tym często pozostawiamy w pociągach elementy odzieży czy żywność (akurat ją to pewnie rzadko kto odbiera z punktów PKP).
"To bardzo duże ułatwienie dla pasażerów" - zachwala swoje rozwiązanie PKP Intercity w informacji prasowej. Jak czytamy "ułatwienie" i "PKP" w jednym zdaniu to wiadom0 - pojawia się złośliwy uśmieszek na twarzy. Ale tym razem szybko znika. Tak trzymać, PKP, dobra robota!
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński